مخازن تحت فشار (هوایار)

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱ ٫ ۰۹ ٫ ۲۹

شرکت آرتان هوا صنعت سایا در زمینه تامین و نگهداری تمامی قطعات یدکی مربوط به صنایع هوای فشرده، نفت و پتروشیمی، تاسیسات، موتورخانه، و همچنین سیستم آب و فاضلاب و آب شیرین‌کن اقدامات اصلی و مهمی را فراهم دیده است.

مخازن تحت فشار

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در سیستم‌های هوای فشرده، مخازن ذخیره هوا هستند که با توجه به محل قرارگیریشان کارکرد متفاوتی خواهند داشت. مهم‌ترین دلیل استفاده از مخازن هوای فشرده در لاین اصلی و بعد از کمپرسورها، جلوگیری از نوسانات شدید فشار و آرام‌سازی جریان هوا است. همچنین خنک‌شدن هوای خروجی از کمپرسور و ته‌نشین شدن باقیمانده قطرات آب موجود در هوا از دیگر دلایل اهمیت استفاده از مخازن هوای فشرده خواهند بود. کاربرد دیگر این مخازن، ذخیره هوای فشرده بوده که باعث کاهش تعداد دفعات Load و Unload شدن کمپرسور و متعاقب آن بالا رفتن بازدهی کمپرسور خواهد شد.

مخازن تولیدی این شرکت براساس استاندارد ASME Sec 8 (….) و به دو صورت افقی و عمودی و براساس نیاز مشتری ساخته و متناسب با فشار عملکردی کمپرسورو سایر تجهیزات خواهند بود. همچنین مجهز به شیر اطمینان، دریچه بازدید، گیج فشار و گیج دما (Optional) و نیز درین جهت تخلیه رطوبت موجود در مخزن خواهند بود. همچنین امکان طراحی و ساخت با ظرفیت و فشار کاری غیر از ظرفیت و فشار روتین ذکر شده در جدول زیر نیز جهت پروژه‌های خاص و براساس نیاز مشتری وجود دارد.

طرح شماتیک مخازن عمودی تولیدی این شرکت به صورت زیر خواهد بود:

مشخصات فنی این مخازن براساس جدول زیر خواهند بود:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیگر عناوین